2008-05-25

Towel Day

I fixed the frayed border on my big beach towel this morning.

4 comments:

Anonymous said...

det var väl det fixigaste någonsin =). bravo! själv sitter jag och funderar på hur man ska göra om man vill skapa en film i flash och lägga upp på youtube. jag
skulle vilja att flash-klienten skapar filmen (medan den körs i
browsern). råmaterialet skulle vara bmp-bilder och ljud som ska mergas. any bright ideas?

kram på dig!

kai said...

Nja, låt YouTube fixa Flash-konverteringen, det är den bäst på. Jag tycker mig minnas att du inte konverterat till ett Riktigt Operativsystem än, så för råmaterialet föreslår jag att du använder Windows Movie Maker – om du inte redan har den på datorn kan du ladda ner den här.
Där kan du droppa in dina stillbilder och göra en film av dem samt förse den med ljud.

Funkar det inte får du komma och hälsa på över en lunch så fixar vi det :-)

Anonymous said...

hmmm... jag försöker hjälpa två polare som startat eget och byggt site på nätet. grejen är att man som användare av deras pryl inte ska behöva ladda ner egna movie-makers-program utan bara ladda upp bilder och ljud typ, och sen ska det bli film. alltså det svåra är att encoda bmp:sarna och klippa samt merga ljudet)

utgångsmaterial:
* bmp-bilder från flash typ skärmdumpar
* mp3 ljud (flera överlappande)
* flv ljud

jag är inte med och fipplar så jag har ingen vidare koll. om du skulle komma på nåt gloriöst (nytt ord) så skrik till =).

lunch kan man väl äta ändå!?

kai said...

Jaha, men det blir ungefär samma sak, fast dina kamrater får göra script som tar emot bilderna och ljudet och sätter ihop dem till en video. Ska användarna kunna redigera videon via ett webgränssnitt är det tänkt, är det därför de vill använda Flash? (Kommer att kräva en del bandbredd, inte minst från de diskar de ska ha materialet på...)

Om de inte har tillräckligt med uppstartspengar för vår favoritvideokodningsprodukt så borde ffmpeg kunna lösa deras problem för kosta gratis och lite arbete.

Lunch är i röret, bara säg ett datum!